Subject: Selgitusnõue
From: "Vahur Suvi" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 08:20:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist

Palun kirjaliku selgitust, kuidas toimub EHR-i järgneva määruse alusel 
andmmete esitamine: Hoone energiatõhusust oluliselt mõjutava tehnosüsteemi 
energiatõhususe hindamise ja hinnangu kohta ehitisregistrisse kantavate 
andmete loetelu ja esitamise kord 
https://www.riigiteataja.ee/akt/111082020001

EHR on andnud selle kohta juhendi: 
https://e-ehitus.taskugiid.eu/failid/tehnos%C3%BCsteemi-energiat%C3%B5hususe-hinnangu-esitamine

Selle kohaselt tuleb hinnangu esitamiseks kasutada ka vastavat Exceli 
tabelit, mis on leitav siit: 
https://365mkm.sharepoint.com/:x:/s/ERI/e-ehitus/juhendid/EQiex5OkG89Msv240Fy3Ib0BHTY-PgjkTIADqynbvs-dFQ?rtime=VxA5DN2R3Ug

Samas on antud faili üldosa parooliga kaitstud ja seda ei saa täita! EHR-ile 
on sellest 10. aprillil teada antud, kuid antud kirja kirjutamise hetkel 
mingit vastust pole ja seis ikka sama.

Kui lasin antud faili "lahti häkkida" ja esitasin siiski Tallinna 
Linnaplaneerimise ametile vastava teatise, kuid see lükati tagasi. 
Järgnevalt selgitus:

Teie 21.04.2025 esitatud andmete esitamise teatise nr 2511525/32130 peal 
olnud ehitise (Kaupluse Kadaka Selver ümberehitus, EHR kood 120258915) 
menetlus on lõppenud. Dokument tagastati läbi vaatamata ja seda ei ole 
võimalik enam uuesti esitada.

Läbi vaatamata tagastamise põhjus:
Esitatud on vale teatise või taotluse liik.

Tagastamise põhjuse täpsustus:

Andmete esitamise teatise eesmärk ehitisregistris on registri andmete 
korrigeerimine. Olete esitanud energiatõhususe hinnangu ja energiasäästu 
meetmete loetelu. Hinnangut ei ole vaja ehitisregistrisse kanda, kuivõrd 
tegu on hinnangu ja edasiste soovitustega.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Tallinna Linnaplaneerimise Amet) või menetleja (KRISTIN KUUSK) poole

Amet ega vastutav ametnik pole siiani vastanud.

Seega palun selgitust, kuidas on ette nähtud Ehitusseaduse vastavate 
punktide ja määruste täitmine ning kuidas peaks siis andmeid esitama, kui 
kohalik omavalitsus neid vastu ei võta ja selgitusi ka ei jaga.

-- 

Vahur Suvi

Portal Invest LLC

www.portalinvest.com <http://www.portalinvest.com>

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 56 489 029